باينى كنت بحلم

احساس انى اولد من جديد ورئتاى لأول مره تستنشق الهواء وقلبى ابتدت دقاته وقداماى تتحسس الارض استيقظت والنور تسلل الى عينيا وكأننى لأول مره انظر للدنيا وكأننى لما ارها من قبل ظللت ابحث فى عيون الناس عن احد اعرفه فلا اجد كلهم غرباء عنى وذكرياتى اصبحت فارغه وامالى باتت خاويه فختل وزنى واختفت قوانين الجاذبيه واخذت ابحث عن نفسى عن عالمى استدعى ذكرياتى اراجع ارشيف حياتى فلا اجد جدوى افتش عن امل كنت احلم به لكى احتمى بداخله ويأخدنى معه لبعيد فلا اجده......... وفجأه عم الصمت واحتبست الانفاس وبكيت وعلى الصوت فها انا ونفسى قلبى وعقلى روحى وجرحى نعم احس بالم يعسر قلبى ويخنق انفاسى يشل اركانى يتغلل فى وجدانى يقطع اجزائى بكيت ثم بكيت فأنا وحدى اخشى الدنيا اخشى الناس لا استطيع الصراخ من هول الالم فالالم فى احشائى يتنامى والدموع من عينيا تتهادى وقوايا تتهاوى ..واذا بقوه غريبه تتملكنى تعيدنى الى نفسى الى عقلى الى املى تحدثنى بانى اقوى من كل هذا وبأننى ساحيا ساقف على قدماى ولن ابد ستخور قواي وانى سامحوا ما مر من الم وابنى عالم جديد بسيط لكنها كبير يتسع كل الكون يذوب فيه كل هم لا قيد فيه ولا غل حتى وان حييت فيه انا وحدى فسيصبح جنه ارضى ومنتهى رضاى وفرحى....

Comments

بوست من اول وهله وانا اقراه انهمرت دموعي

مهما فشلنا في تحقيق الاحلام فالاحلام عمرها ما تنتهي خلي الامل موجود ده ربنا كبير ده معانا طيب لما ربنا يكون معانا يبقي هنحزن ليه ولا نشكي ليه في حد ممكن نحتمي بيه غيره لا طبعا
قول يارب وهو المعين
Anonymous said…
الطفل الصغير لما بيتولد بيكون حوليه كل اهله مش لوحده احنابس مبنشوفش ساعات .كل يوم بيعدي بيخرج مننا نفس فيه ده نعمه من عند ربنا وفرصه للتغير وفرصه لحلم جديد.فرصه انحنا نشوف الدنيا بشكل تانى لازم يكون اءمانا كبيرلان هي ديه القوه الحقيقيه وكمان مفيش حد بيعيش لوحده!!!
hamada said…
اكيد يانيمو محدش يقدر يكمل من غير امله فى ربه ورحمته الى وسعت السموات والارض وبعدين البوست مش حزين اوى كده اخره فيه امل شكرا على مرورك يا نيمو
hamada said…
اولا اتمنى لو كنت سبت اسمك حتى علشان اعرف مين
ثانيا انا مش اقصد انى طفل بتولد انا عارف تماما ومدرك بالوقت والمكان والناس الى حوليه بس مش لازم احس بناس عمرهم مفكروا فيه او حسونى فى يوم من الايام فوجدهم زى عدموا ولا ايه رايك ثالثا بجد البوست مش كئيب كده اخره فى امل
واشكرك على المرور
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular Posts